Digitalni marketing

Kako postati specialist za digitalni marketing?

Ste novopečeni podjetnik, a za svoje mlado zagonsko podjetje še ne znate opredeliti in pridobiti ustrezne ciljne skupine bodočih strank, ki bi kupovale vaš produkt? Pred vami sta dve možni rešitvi. Prva se skriva v najemu posebnega specialista za digitalni marketing, ki vam bo olajšal marsikatero marketinško potezo in vašemu podjetju omogočil dobro premišljen prodor na trg. Druga in pa za zagonska podjetja veliko bolj finančno ugodna ter logična odločitev pa je, da se sami podate v izobraževalne vode in tako pridobite ustrezno marketinško izobrazbo. Da pa bo odločitev za vas še toliko lažja vam v nadaljevanju razkrivamo koristne informacije o tem: kaj sploh je delo specialista za digitalni marketing, kakšne profile tega poklica lahko trenutno najdemo na trgu ter kje lahko pridobite ustrezna znanja za pridobitev naziva specialist za digitalni marketing.

Kakšno delo pravzaprav opravlja specialist za digitalni marketing in kakšen tip človeka je najbolj primeren za tovrstno delo?

Področje digitalnega marketinga je resnično zelo obsežno in poglobljeno, omogoča pa vam trženje izdelkov ali storitev preko različnih digitalnih kanalov. Specialisti digitalnega marketinga se lahko pohvalijo z veliko paleto različnih znanj. Dobro izobraženi specialisti za digitalni marketing vam lahko pripomorejo pri izbiri najprimernejšega kanala za vašo blagovno znamko in dobro targetirati vašo specifično ciljno publiko. Poleg tega vam ti znajo svetovati primeren način oglaševanja lahko predete do najboljših rezultatov, kakšne proračune usmeriti v digitalni marketing. Prav tako pa so ves čas dobro obveščeni o novostih, trendih in spremembah na trgu. Specialisti za digitalni marketing delujejo na preko email marketinga in uporabe različnih socialnih omrežij kot so Twitter, IG, FB, Tik tok, Amazon, Pinterest, Snapchat, ipd. Pa tudi na področju  brandinga, Google SEO, Google SEM, remarketinga, optimizacije responsive spletnih strani, spletne analitike, in še bi lahko naštevali. Verjetno bo večini bralcev zanimiv tudi podatek, da v to kategorijo spada vedno bolj pogosto vloganje, pisanje blogov in  plačano oglaševanje s strani influencerjev. Digitalni marketing praktično raste iz dneva v dan, zato bi ga lahko poimenovali tudi kot vedno rastoča in spreminjajoča-se veda. Prav zato so za tovrstno delo najbolj primerni ljudje, ki radi iščejo nove načine in rešitve, se ne ustavljajo v preteklosti ampak se iz nje učijo ter se zavedajo, da to kar naredijo danes, odločilno vpliva na prihodnost.

Kje lahko sami pridobite znanja digitalnega marketinga?

Slovenija ima na področju digitalnega marketinga kar nekaj izobraževalnih ustanov, ki ponujajo reden študij omenjenega področja. Za začetek digitalne marketinške poti bi nedvomno predlagali, da svoja znanja pridobite preko rednih ali izrednih oblik študija na Fakulteti za upravo, Fakulteti Doba, Visoki šoli za poslovne vede, Gea College ali Fakulteti za management. Druga možnost pa je, da si ustrezno znanje o digitalnemu marketingu pridobite preko  udeležbe na različnih tečajih. Teh je na slovenskem trgu zelo veliko, vseeno pa se morate zavedati, da se programi podjetij, med seboj lahko močno razlikujejo, kar lahko vpliva tudi na nivo vašega pridobljenega znanja. Priporočamo vam, da se v primeru odločanja za udeležbo na tečaju najprej dobro informirate na dnevih odprtih vrat in pa dobro preverite kakšna znanja lahko pridobite s posameznim sklopom predavanj. Nedvomno pa vedno več digitalno aktivnih oglaševalcev svoja zanja pridobiva ali dopolnjuje preko vsevednega »strica« Googla  ali preko posebnih podcastov in yt videjev ipd. Seveda pa ne priporočamo, da bi bili slednji edini vir vašega digitalnega marketinškega znanja. Prav tako vam predlagamo, da se v primeru lastnega pridobivanja znanja s tega področja na začetku raje usmerite v določeno področje digitalnega marketinga in svoje znanje tako postopoma dopolnjujete. Na takšen način boste veliko bolj motivirani za to delo.

Kakšna delovna mesta lahko zasedete kot specialist digitalnega marketinga?

Po pridobljeni ustrezni izobrazbi se lahko zaposlite na različnih profilih delovnih mest digitalnega marketinga. Ker se ta deli na spletni marketing, mobilni marketing, email marketing, outdoor digitalno oglaševanje, oglaševanje preko sms in mms sporočil, ipd. je možnost zaposlitve skoraj neskončna. Pa si poglejmo bolj podrobno kakšne so trenutne možnosti  izbire profila dela.

  • Spletni marketing: v to kategorijo spadajo profili iskalnega marketinga pod katerega spadata plačljivo spletno oglaševanje in optimizacija spletnih strani. Poleg tega v omenjeno skupino spada tudi email marketing in vsebinski ali blog marketing.
  • Iskalni marketing: s kratico SEM, se nanaša predvsem na oglaševanje podjetij preko Googla, saj je ta med konkurenco praktično v popolni prevladi glede na delež uporabnikov.
  • Email marketing: pri takem profilu svojo ciljno publiko targetirate preko elektronske pošte.
  • Mobilni marketing: pri tem načinu digitalnega marketinga boste skrbeli za promoviranje določene znamke preko različnih mobilnih aplikacij.

Vsi našteti profili se največkrat zaposlujejo v okviru različnih, predvsem večjih podjetjih, kjer ti oddelajo kar večinski delež promocijskega dela.

Postati specialist za digitalni marketing zagotovo ni enostavno, kar pa seveda ne pomeni, da je to popolnoma nemogoče. Velika prednost takšnega poklica je zavedanje, da se vedno hitreje širi in zato nikakor ne boste imeli težav s ohranjanjem delovnega mesta, poleg tega bo vaše delo vedno razgibano in praktično vsak dan drugačno. Zagotovo pa z izbiro takšnega poklica ne boste postali »muha enodnevnica«.

Avtor prispevka: