Kako izdati knjigo

Kako izdati knjigo, če nas založba zavrne

Najprej spodbudno dejstvo: Knjiga Harry Potter je bila velikokrat zavrnjena, pravijo, da kar v 13 založniških hišah. Potem je ena založba le prepoznala njen potencial, jo izdala in z njo obogatela. Tako da ne obupajte ob prvi zavrnitvi. V Sloveniji je veliko založb, vztrajajte. Lastnica ene od njih je tudi Petra Škarja.

Morda nekaj napotkov, kako bo lažje uspelo:

  1. Najdite založbo, ki izdaja podobne tematike knjig, kakršna je vaša. Iz strani založbe vam lahko povem, da je zelo težko obvladovati vsa področja literature (razen če si Mladinska knjiga, mi nismo tako veliki, smo mičkeni). Zato se manjše založbe raje usmerimo v neko določeno področje, kjer smo najmočnejši – kar pomeni, da dobro poznamo področje, lahko dobro uredniško uredimo knjigo, jo tudi lažje prodajamo in priporočamo dalje, ter imamo kupce, ki jih ta tematika zanima. Pri založbi 5KA smo se tako usmerili na močne resnične zgodbe z neko močno sporočilnostjo. Skoraj nemogoče se nam zdi, da bi dobro prodali kakšno pesniško zbirko (nimamo niti takih kupcev, niti sami ne znamo kredibilno presoditi, katere pesmi so res izjemne). Prav tako nismo močni na področjih fikcije, verskih vsebin, močne duhovnosti … Za ta področja so močne druge založbe. Zato najdite tako, ki ustreza vaši tematiki knjige.
  2. Ponudite podporo pri promociji knjige. Najbolje zna knjigo prodajati – avtor. On je to napisal, on živi to zgodbo, on ima v njej dušo in srce in neskončno čustev, ki prepričajo. Nobena založba ne bo zmogla tako dobro širiti zgodbo knjige kot sam avtor. Zato je zelo velika dodana vrednost knjige, če je avtor sam pripravljen govoriti o zgodbi knjige, jo promovirati, se pojavljati na dogodkih in predstavitvah. Če ste pripravljeni, potem to jasno povejte založbi. To jih bo hitreje prepričalo, da izda vašo knjigo.
  3. Dodelajte mail, ki ga pošljete založbi. Glavno vprašanje nasploh ni, kako izdati knjigo, ampak kako jo prodati v vsaj toliko izvodih, da se investicija v izdajo knjige povrne. V večini primerov je založba nekaj investirala v knjigo, a si investicije ni niti pokrila, kaj šele, da bi s knjigo služila milijone.
  4. Mail naj bo kratek, jedrnat, s ključnimi vsebinami. Ne, založbe ne preberemo vseh celih knjig, ki pridejo do nas. Časovno je to nemogoče. Mi smo majhna založba 5KA, še dokaj novi na trgu, pa vsak dan dobimo vsaj eno povpraševanje za izdajo knjige. Vsak dan bi torej morali prebrati eno knjigo – to je ob vsem ostalem delu nemogoče. Olajšali nam boste delo, če nam pošljete samo ključne informacije – o čem govori knjiga, kaj je osnovna zgodba, kaj ključna sporočila, komu je namenjena … Ter v prilogo dodate uvod in zaključek knjige, morda še eno poglavje. Nam veliko pomeni, da se tudi vi kot avtor predstavite, saj ni bistvo v tem, kako izdati knjigo, ampak podpiramo celotno zgodbo avtorja – knjiga je le dodatek. To je dovolj, da se odločimo, ali bi izdali to knjigo.

Če vseeno ne uspe, vam še vedno ostane možnost, da knjigo izdate v samozaložbi. Kako izdati knjigo v samozaložbi, si pa lahko preberete na tej povezavi: https://www.petraskarja.com/kako-izdati-knjigo/.

Avtor prispevka: